Προϊστορική τεχνολογία ακουστικής | Ανοπαία ατραπός
Ανοπαία ατραπός

Προϊστορική τεχνολογία ακουστικής

31 Μαΐου 2012 20:44:00


Στα νησιά Μάλτα και Γκόζο,νότια της Σικελίας,βρίσκονται τα γνωστά μεγαλιθικά μνημεία,κατασκευασμένα από έναν ιδιαίτερα αναπτυγμένο προϊστορικό πολιτισμό,γύρω στο 4000π.Χ. όπως υπολογίζουν οι ειδικοί.Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα είναι το Υπόγειο Χαλ Σαφλινί,στη Μαλτα ,το οποίο παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες.Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο σύστημα σπηλαίων,τα οποία έχουν υποστεί ανθρώπινη επέμβαση,και ανακαλύφθηκε τυχαία το 1902.

Οι ακουστικές ιδιότητες του Χαλ Σαφλινί,είναι κάτι που πρόσφατα εντυπωσιάζει και προβληματίζει τους ειδικούς.Από ακουστικής πλευράς,“το να βρίσκεσαι στο Υπόγειο μοιάζει σαν να βρίσκεσαι μέσα σε μια τεράστια καμπάνα” αναφέρει η Λίντα Ένεϊ,πρόεδρος του Ιδρύματος Μελέτης Αρχαίων Ναών.”Αισθάνεσαι τον ήχο ακόμη και με τα οστά σου,όπως τον ακούς και με τα αυτιά σου.Είναι συγκλονιστικό”.



Η έρευνα των ακουστικών ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν τα μεγαλιθικά μνημεία είχε ξεκινήσει το 1994 από το Κέντρο Έρευνας Μηχανικών Ανωμαλιών του Πρίνσετον το οποίο το είχε ιδρύσει ο Δρ.Ρόμπερτ Τζαν.Τα μεγαλιθικά μνημεία που είχαν μελετηθεί εκείνη την περίοδο,όπως το Νιουγκράντζ και το Ουέιλαντς Σμίθι της Βρετανίας ,είχαν δείξει ότι παρουσιάζουν ισχυρή αντήχηση στο φάσμα μεταξύ 95 και 120 χέρτζ,όπου κινείται και μια σχετικά χαμηλή ανδρική φωνή.

Παρόμοιες έρευνες πραγματοποιήθηκαν πριν λίγο καιρό σε προϊστορικά μνημεία της Μάλτας,από το ίδρυμα Μελέτης Αρχαίων Ναών.Τα αποτελέσματά τους έδειξαν οι αντηχήσεις κυμαίνονται στο ίδιο φάσμα,με μια ιδιαίτερη έμφαση ανάμεσα στα 110 και 111 χέρτζ.Μάλιστα, η συχνότητα αυτή έχει μια ιδιαίτερη επίπτωση στον ανθρώπινο εγκέφαλο
.
Oι μελέτες που πραγματοποίησε το 2008 ο Δρ.Ίαν Κουκ,από το Πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες,έδειξαν ότι όταν ο άνθρωπινος εγκέφαλος εκτεθεί σε αυτές τις συχνότητες,απενεργοποιήται(!)σε μεγάλο βαθμό το κέντρο του που σχετίζεται με τη λογική και τη γλώσσα,και ενεργοποιήται το δεξί τμήμα του,το οποίο σχετίζεται με τις συγκινησιακές διαδικασίες και την ενσυναίσθηση.Με άλλα λόγια,οι αρχαίοι κατασκευαστές των μεγαλιθικών μνημείων,φρόντιζαν ώστε η ακουστική τους να εμποδίζει την λειτουργία της λογικής,αλλά να ενδυναμώνει τη συναισθηματική,μη λογική αντίληψη του εγκεφάλου των ανθρώπων που βρίσκονταν σε αυτά,προφανώς όταν πραγματοποιούνταν κάποιες τελετές.

Κανένας ωστόσο,από τους ειδικούς δεν είναι σε θέση να απαντήσει πως είχαν τέτοιες γνώσεις οι κατασκευαστές των προϊστορικών μεγαλιθικών μνημείων,ούτε βέβαια τι ήθελαν να πετύχουν χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένες συχνότητες.

ΠΗΓΗ : ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ


Ενημέρωση μέσω e-mail

Συμπληρώστε το email:



Βιογραφικό

Χρήστος Κασταμονίτης

Ο Χρήστος Κασταμονίτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Φοίτησε στο πανεπιστήμιο του Coventry στην Αγγλία, όπου και σπούδασε Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Έχει μεταπτυχιακό στο Management από το πανεπιστήμιο του Υork στην Αγγλία. Είναι μέλος του Project Management Institute. Εργάζεται ως Senior Business Process Analyst στις Βρυξελλες. Εχει Αρθρογραφησει στα περιοδικά "Τρίτο Μάτι", «Hellenic Nexus» ,"ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ". Έχει εμφανιστεί σε πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών όπως "ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΟΣ" , "ΟΙ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟΥ" ,"ΑΘΕΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ", "ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΩΡΑ" ,"ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ", "ΚΩΔΙΚΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ" , "MEGA Σαββατοκύριακο" καθώς και σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές .Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται τα UFO, η ιστορία του ευρύτερου ελληνικού χώρου κ.ά. Στα συλλεκτικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται τα γραμματόσημα, τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα.Είναι Έφεδρος Ειδικός Επιστήμονας του Γ.Ε.Σ στο κλάδο των Διαβιβάσεων.Συμμετείχε στις ραδιοφωνικές εκπομπές ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ και ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ στο ATHENSJUKEBOX .Ειχε επισης και την δική του ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο "ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΟΠΑΙΑ ΑΤΡΑΠΟ" στο web radio του Ε.Ο.Ε με θέματα που σκοπό έχουν να ξυπνήσουν και άλλους συντρόφους για να περιμένουμε τους βαρβάρους ξένους ή μη.Προσωπικό email : kastamonitis@gmail.com


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: